woensdag 6 augustus 2014

Beyaz peynirli tost (tosti van Turks brood met witte kaas en platte peterselie)

Deze tosti is niet typisch Turks: in Turkije worden de meeste tosti's gemaakt met kasar, Turkse jonge kaas. Toch is deze beyaz peynirli tost (tosti van Turks brood met witte kaas en platte peterselie) de moeite van het proberen meer dan waard: de witte kaas in combinatie met de peterselie en het knapperige brood is echt onweerstaanbaar.


Wij gebruiken deze tosti vaak om oud geworden Turks brood op te maken, maar je kunt natuurlijk ook gewoon brood gebruiken voor deze tosti. Tsja, wat kan ik er verder nog over zeggen? Deze tosti van Turks brood is simpel, snel maar vooral heel erg lekker. De combinatie van Turkse witte kaas en platte peterselie (wordt ook vaak gebruikt in börek) is vooral warm echt superlekker. De moeite van het uitproberen meer dan waard!


Turks recept
Beyaz peynirli tost (Turkse tosti met witte kaas en platte peterselie)

Benodigdheden

flink stuk (Turks of ander) brood
Turkse witte kaas
platte peterselie


Bereiding
Snij de kaas in plakken en pluk de blaadjes peterselie los. Snij het brood open. Beleg met kaas en peterselie en bak het brood in een tosti-ijzer of contactgrill tot de kaas gesmolten is.



Bewaren
Beyaz peynirli tost (Turkse tosti met witte kaas en platte peterselie) wordt slap als het afkoelt: gewoon lekker opeten dus!


4 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit, ik krijg er al honger van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer heerlijk uit ,zelf heb ik een Marokkaanse man inmiddels al bijna 20 jaar vraag mij af doe je ook na de ramadan vasten?? Gr lianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lianne, ik begrijp je vraag niet zo goed? Bedoel je de 6 dagen vasten in de maand na de ramadan? Nee die doe ik niet, die zijn aangeraden maar niet verplicht. Ik heb 30 dagen nonstop gevast en dat was voor mij wel even genoeg. Maar er zijn inderdaad veel moslims (vooral Marokkaanse, in de Turkse gemeenschap minder) die deze maand nog een keer 6 dagen vasten.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie en tot ziens op Mijn mixed kitchen!